Kjer zdravje najde svoj dom

Košarica

Znesek: 0,00 €

SUŠILNIKI / DEHIDRATORJI

Ste eden izmed tistih ljudi, ki želi s sušenjem / dehidracijo živil jesti bolj zdravo? Ste vrtnar, ki ima vedno velik pridelek? Imate radi turizem in kampiranje?
V kolikor ste na eno izmed teh vprašanj odgovorili pritrdilno, imate verjetno željo, o sušenju / dehidraciji živil izvedeti več. Za vse generacije postaja čedalje bolj popularna domača uporaba sušilnikov / dehidratorjev živil.
Poleg sušilnikov / dehidratorjev živil obstajajo tudi druge metode sušenja / dehidracije, kot so na primer električna pečica, plinska pečica ali sušenje na zraku oziroma na soncu.

Nobena od njih pa ne deluje tako preprosto in učinkovito, kot sušilnik / dehidrator živil.Sušenje ali dehidracija je enostavna metoda konzerviranja živil, ki odstranjuje vlago in s tem onemogoča rast mikroorganizmov kot so kvasovke, plesni ali bakterije. Dehidracija oziroma sušenje iz vaših živil odstranjuje vodo, koncentrira pa naraven vonj, sladkobo in aromo. Uporaba sušilnikov / dehidratorjev je primerna za celo vrsto živil, vključno s: 
  • sadjem
  • zelenjavo
  • zelišči
  • mesom
  • semeni
  • siri in
  • jogurti. 

Morda še vedno mislite, da je sušenje živil težak, zapleten in dolgotrajen proces. Vendar pa to sploh ni res. V resnici sušenje živil s kvalitetnim sušilnikom / dehidratorjem vzame veliko manj časa kot vkuhavanje ali zamrzovanje. V le par minutah lahko narežete in razporedite živila na pladenj. Nato pa zadostuje le nastaviti dehidrator na želeno temperaturo in ga pustiti, da naredi vse namesto vas! 
Če imate v kuhinji pomočnika, kot je sušilnik / dehidrator, je sušenje živil hitrejše, enostavnejše in cenejše. S tremi enostavnimi koraki rezanja, sušenja in shranjevanja, lahko v kratkem času pripravite okusne sadne malice, pikantno sušeno meso, delikatna zelišča, začimbe in še mnogo več!
Zakaj bi ne dodali k vaši zdravi prehrani še sušena živila?!

Sušenje je enostavno

Dehidrirate oziroma sušite lahko veliko svežih živil kot so sadje, zelenjava, ribe in drugo meso. Ta živila lahko pojeste za malico ali pa jih uporabite za kuho in pečenje. Sušenje je bolj enostavno kot vlaganje ali zamrzovanje: zadostuje, da živila operete, narežete ter položite na pladenj in postavite v sušilnik. V roku nekaj ur bodo živila posušena in pripravljena za uživanje ali za nadaljnjo obdelavo. 

S sušenjem / dehidracijo boste privarčevali

Kot lastnik sušilnika / dehidratorja lahko nakupujete in sušite / dehidrirate živila v času sezone, ko je cena živil najbolj ugodna – s tem, v primerjavi z visokimi cenami komercialno sušenih izdelkov, privarčujete. Strošek sušilca / dehidratorja v času sušenja živil predstavlja le par centov na dan, posušena živila pa za razliko od zamrznjenih surovin ne potrebujejo neprestanega električnega toka.

Sušena / dehidrirana živila imajo dober okus in so hranljiva

Živila v času sušenja zgoščujejo naravno aromo in sladkorje. To jim daje v primerjavi s svežimi živili močnejši in bolj sladek okus. Sušena živila so tudi bolj hranljiva! Sušenje ohranja pomembna hranila, ki bi se pri kuhanju izgubila. In ker jim ni potrebno dodajati sladkorja ali drugih dodatkov, predstavljajo sušena živila okusno in zdravo dopolnilo k prehrani za vso vašo družino. 

Shranjevanje sušenih /dehidriranih živil je enostavno

Sušena / dehidrirana živila zavzamejo manj prostora kot vložena ali zamrznjena živila, saj zahvaljujoč odstranjeni vlagi zmanjšajo svoj volumen. So primerna za skladiščenje v vakuumsko zaprtih posodah ali vrečkah. So lahka in zato primerna za priboljšek v nahrbtniku ob izletih ali pri kampiranju. 

Kakšne so hranilne vrednosti suhih plodov?

"Mehko" sušeno sadje (marelice, rozine, datlji, fige, slive…) je bogato s sladkorji in ima nizko vsebnost maščob. Je vir vitaminov, vlaknin in mineralnih snovi (vitamina A v obliki beta-kartotena, vitamina E in niacina, železa, magnezija…). Zahvaljujoč veliki koncentraciji fruktoze, prisotne v tako majhni količini sušenega sadja, so ta živila priljubljena pri športnikih med ali po fizičnih aktivnostih (vožnja na gorskem kolesu, hoja, tek na dolge proge itd…). Med sušenimi sadeži so kalorično najbolj bogate rozine, sledijo pa jim datlji. S kalijem in natrijem so najbogatejše sušene marelice. Sušene banane pa imajo največjo vsebnost magnezija. Fige vsebujejo največ kalcija. Vir: Evropska RADA za informacije o živilih. 

Visoka vsebnost vlaknin

Sušeno / dehidrirano sadje vsebuje več vlaknin, kot jih vsebuje enaka teža svežega sadja. Vlaknine so za človeški organizem pomembne, saj pomagajo vzdrževati pravilno delovanje prebavnega sistema.
Ena skodelica sušenih marelic, na primer, vsebuje 6.5 g vlaknin, medtem, ko enaka količina svežih marelic vsebuje samo 3.1 g vlaknin. Drug primer so rozine, pri katerih ena skodelica vsebuje 5.4 g vlaknin, medtem ko jih enaka količina grozdja brez pešk vsebuje 1.4 g

Na kratko o prednostih sušenih / dehidriranih živil

Prednosti živil, konzerviranih s pomočjo sušenja, lahko strnemo v enostaven seznam: 

  1. Za razliko od vlaganja ali zamrzovanja, metoda sušenja / dehidracije minimalno vpliva na hranilno vrednost živil. Vsebnost vitamina A (beta karoten), saharidov, vlaknin, kalija, magnezija, selena in natrija se pri sušenju / dehidraciji ne spreminja ali niža. Nasprotno – koncentrirajo se. Kalorične vrednosti ostajajo enake, pogosto višje, seveda pa se procent maščob in soli niža. Domača sušena živila so brez pesticidov in kemikalij.
  2. Zelišča, rože, zelenjavo, sadje in meso lahko sušimo, skladiščimo in varno uživamo.
  3. Živila, ki so konzervirana z metodo sušenja / dehidracije, imajo daljši rok trajanja, kot živila konzervirana na kateri koli drug način. Če so primerno vakuumsko pakirana lahko sušena živila zdržijo tudi do 20 let.
  4. Zahvaljujoč majhnemu volumnu, sušena živila v shrambi ali na polici ne zavzamejo veliko prostora.
  5. Sušenje živil je bolj varno, z njim pa je bistveno manj dela kot z vlaganjem. Seveda za sušenje / dehidracijo porabimo tudi veliko manj časa.
  6. Domače sušenje je cenovno veliko bolj ugodno, kot nakup komercialno dehidriranih izdelkov.
  7. Doma sušena zelišča in začimbe vam pri kuhanju nudijo močnejšo aromo, kakršne običajni prodajani izdelki niso sposobni ponuditi.
  8. Sušena živila so, zahvaljujoč nizki teži in dobri hranljivosti, odlična za piknike, kampiranje ali izlete.
  9. Originalno živilo je lahko dehidrirano, z dodajanjem vode, juhe ali drugih tekočin pa tudi rehidrirano. V različne juhe lahko tako dodate sušeno zelenjavo, kot so na primer gobe. 

Nobenih skritih dodatkov

Eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri domačem sušenju /dehidriranju živil, je nadzor dodatkov, ki s pomočjo sušenja dehidracije prihajajo v živila. Komercialno sušeno / dehidrirano sadje je zaradi bolj atraktivne barve, obdelano z žveplovim dioksidom (žveplanje). Ta način poškoduje vitamine v sadju. Pri občutljivih osebah lahko povzroči alergične reakcije. Žveplane marelice, na primer, imajo krasno oranžno barvo in so mehke. Nežveplane marelice so bolj temne in bolj trde, vendar pa vsebujejo več hranil. Pri domačem sušenju ste lahko prepričani, da vaša živila ne bodo prišla v stik z nobeno nehoteno snovjo.

Mreža  Vrstice 

Padajoče
Stran:
  1. 1
  2. 2

Mreža  Vrstice 

Padajoče
Stran:
  1. 1
  2. 2